Esemény leírás
A munkaerőpiac visszavonhatatlanul átalakult: valamennyi iparágban globálisan megnőtt a kereslet a szakemberek iránt, mind a kékgalléros, mind a fehérgalléros munkakörökben. „Az IT, a gyártás-termelés, a pénzügy, a logisztika és a szolgáltató-szektor is érintett: a munkaerőhiánnyal éppúgy küzdenek, mint a megtartás nehézségeivel. Ebből kifolyólag arra kényszerül a HR és a vállalati stratégia, hogy új lehetőségeket találjon a minőségi munkaerő bevonzására. Erre épül az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés is, és így válik egyre hangsúlyosabbá a közösségi oldalak szerepe is. A cégek 78 százaléka tekinti elsődleges toborzási eszköznek az állásportálon elhelyezett hirdetést, de ma már elengedhetetlen a közösségi oldalak komplementer jelenléte.
A közösségi média szerepe a toborzásban
A social media jelentősége egyre nagyobb az álláskeresésben és a jelöltek megtalálásban is. Mindehhez kapcsolódik a vállalatok részéről az egyre tudatosabb jelenlét a közösségi oldalakon, már a legkisebb cégek is ugyanúgy felismerik ennek szükségességét, mint a legnagyobbak. A social media csatornák használatával jelentősen növelhetjük az álláshirdetések elérését. További nagy előnye, hogy teljesen más merítési bázist fed le, mint a korábban önállóan alkalmazott csatornák.